Brev:
Vil ikke spise - 15 mdr.
30. marts 2010
Alder:
15 mdr.
Vil ikke spise - 15 mdr.
Hej Helen,
Min søn på 15 mdr. vil for tiden slet ingenting spise. Han har gennem de sidste 2,5 mdr været konstant forkølet, haft maveinfluenza og øjenbetændelse.
Han har tidligere været flink til at spise - bedst morgen og aften og ikke altid så meget midt på dagen. Han er derfor ikke en stor dreng - har knækket 2 kurver fra lidt over middel sidst han blev undersøgt ved 1 år. Han har siden da kun taget 200g på desværre.
De sidste 10 dage har vi slet ikke kunnet få ham til at spise. Han græder, kaster med maden og vil simpelthen ingenting. Vi har forsøgt at give ham egen gaffel og det hjælper nogen gange lidt men der går ikke længe før han kaster med den også. Han har derfor de sidste mange dage kunnet gå i seng efter en dag med en lille smule havregrød, en kvart bolle og måske lidt frugt. Derudover et par bidder kartoffel/kød. Vi kan nogen gange efter badet lokke en lille portion yoghurt i ham mens der kører Teletubbies som er det eneste der kan distrahere ham.
Det skal nævnes, at han ikke kan sige andet en ja men peger meget på ting og græder hvis ikke vi forstår hvad han vil. Han har tidligere været kendt for at være den gladeste dreng af alle i mødregruppe og dagpleje. Nu er han bare sur, tvær, grædende og kaster vildt/voldsomt med alting.
Han er skrevet op til at få dræn i det ene øre om 10 dage - der har været væske siden januar, men lægerne mener ikke at det er vildt alarmerende mængder.
Det er vildt frustrerende og vi vil bare gerne have ham til at spise for det er jo også vejen frem til at komme af med de konstante forkølelser og vokse!!!.
Kan du give nogle gode råd?? Er det normalt at de i denne alder vil noget vi ikke kan forstå og så går det bare helt galt med maden, hvis vi ikke kan gætte hvad han vil?? Vi kan jo ikke finde ud af om han har det skidt eller bare er sur fordi han ikke vil som vi gerne vil - det tegner desværre lidt til det sidste.
Hvad kan vi gøre - nu har han jo snart vænnet sig til ingenting at spise..?
Jeg håber du kan hjælpe.
Venlig hilsen
Mille