Vil ikke spise - 15 mdr.

30. marts 2010

Alder:
15 mdr.

Vil ikke spise - 15 mdr.

Hej Helen,

Min søn på 15 mdr. vil for tiden slet ingenting spise. Han har gennem de sidste 2,5 mdr været konstant forkølet, haft maveinfluenza og øjenbetændelse.

Han har tidligere været flink til at spise - bedst morgen og aften og ikke altid så meget midt på dagen. Han er derfor ikke en stor dreng - har knækket 2 kurver fra lidt over middel sidst han blev undersøgt ved 1 år. Han har siden da kun taget 200g på desværre.

De sidste 10 dage har vi slet ikke kunnet få ham til at spise. Han græder, kaster med maden og vil simpelthen ingenting. Vi har forsøgt at give ham egen gaffel og det hjælper nogen gange lidt men der går ikke længe før han kaster med den også. Han har derfor de sidste mange dage kunnet gå i seng efter en dag med en lille smule havregrød, en kvart bolle og måske lidt frugt. Derudover et par bidder kartoffel/kød. Vi kan nogen gange efter badet lokke en lille portion yoghurt i ham mens der kører Teletubbies som er det eneste der kan distrahere ham.

Det skal nævnes, at han ikke kan ...

Annonce

... sige andet en ja men peger meget på ting og græder hvis ikke vi forstår hvad han vil. Han har tidligere været kendt for at være den gladeste dreng af alle i mødregruppe og dagpleje. Nu er han bare sur, tvær, grædende og kaster vildt/voldsomt med alting.

Han er skrevet op til at få dræn i det ene øre om 10 dage - der har været væske siden januar, men lægerne mener ikke at det er vildt alarmerende mængder.

Det er vildt frustrerende og vi vil bare gerne have ham til at spise for det er jo også vejen frem til at komme af med de konstante forkølelser og vokse!!!.

Kan du give nogle gode råd?? Er det normalt at de i denne alder vil noget vi ikke kan forstå og så går det bare helt galt med maden, hvis vi ikke kan gætte hvad han vil?? Vi kan jo ikke finde ud af om han har det skidt eller bare er sur fordi han ikke vil som vi gerne vil - det tegner desværre lidt til det sidste.

Hvad kan vi gøre - nu har han jo snart vænnet sig til ingenting at spise..?

Jeg håber du kan hjælpe.

Venlig hilsen

Mille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor